מסך שבור – למה עולה כל כך הרבה לתקן ומה כדאי לדעת?

הטלפונים החכמים והטאבלטים, הולכים עמנו לכל מקום ומאפשרים לנו ליהנות מכל היתרונות הרבים אותם הם טומנים בחובם. יחד עם זאת, העובדה שהם נמצאים עמנו כל הזמן, גם חושפת אותם למפגעים שונים ואחד מהמפגעים היותר קשים בא לידי ביטוי במסך שבור.

מסך שבור בא לידי ביטוי ברוב המקרים בחריצים על גבי המסך, אשר מופיעים אחרי הנפילה של המכשיר על הריצפה (או כתוצאה מההתנגשות שלו בכל סוג אחר של משטח). אז החדשות הטובות הן שמסך שבור לא מעיד בהכרח על כך שהמכשיר נהרס באופן מוחלט וישנם לא מעט מקרים, בהם ניתן ואף משתלם לבצע תיקון, במעבדה ייעודית מקצועית.

יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שתיקון מהסוג הזה כרוך בהוצאה כספית לא קטנה – לכן, קיימת חשיבות גבוהה להשקיע מחשבה אם אכן משתלם לבצע את התיקון או שעדיף לרכוש מכשיר חדש.

Hands holding broken mobile smartphone

מה קורה במעבדה?

ראשית כל, ההמלצה היא לבחור בקפידה את המעבדה ולוודא שמדובר במעבדה מקצועית, אשר מתמחה באופן פרטני בתיקון של מסכים שבורים.

השלב הראשון הוא אבחון של חומרת התקלה – ישנם מקרים בהם מדובר בסדק קל בלבד וישנם מקרים שהשברים עלולים גם לשבש באופן מוחלט את פעולת המכשיר.

התמחור של התקלה יתבצע בהתבסס על חומרת התקלה וברגע שתקבלו את הצעת המחיר, תוכלו להחליט אם משתלם לכם לבצע את התיקון או שאולי עדיף לרכוש מכשיר חדש – כמובן, שההחלטה בנושא אמורה להתבסס על פרמטרים כמו: דגם המכשיר ועלותו, האם מדובר במכשיר חדש או ישן וכיוצא בזה. בשלב הבא, תוכלו להחליט אם למסור את המכשיר לתיקון או כאמור, לוותר על התיקון.

מה ניתן לעשות כדי להימנע משבר במסך?

ראשית כל, ההמלצה היא להימנע ככל שניתן ממצב של שברים או של סדקים במסכים. כדי לעשות זאת, קיימת חשיבות גבוהה לבחור מגן מסך איכותי, אשר בכוחו לשמור על המסך מפני שברים וסדקים בצורה המקסימלית – קיימים סוגים שונים של מגני מסך, חלקם יקרים יותר וחלקם זולים יותר, ההמלצה היא לא לחסוך ולא להתפשר על פחות ממגן המסך האיכותי ביותר, מכיוון שהוצאה זו יכולה להתגלות כמשתלמת במיוחד.

אם המכשיר שלכם מאוד יקר כדאי לנסות לעשות לו ביטוח ייעודי לסלולארי, וכך להוריד עלויות במקרה של נזק.

כמובן, שחשוב לנסות ולהימנע ככל שמתאפשר מפגיעות באותם המכשירים ובעיקר באזור המסכים – ניתן לנקוט בפעולות שונות כמו לדוגמא, להרחיק מידיהם של ילדים קטנים, בלי ההשגחה המתאימה. הקפדה על ביצוע פעולות אלו יכולות להקטין את הסיכויים לשברים ולסדקים במסך.

כאמור, מסך שבור מהווה כתופעה מאוד לא נעימה וכאמור, גם יקרה, לכן, מומלץ לעשות כל מה שניתן בכדי להימנע ממנו. בכל מקרה, אם כבר נתקלתם במצב שכזה, יש להקפיד ולבחור את מעבדת התיקון בקפידה, תוך דגש על פרמטרים כמו: ניסיון ומוניטין בתחום תיקון מכשירים מהסוג הזה, המלצות, אמינות ומחירים (ביחס כמובן למחירי השוק). דגש על כל הפרמטרים הללו, יאפשר לבחור את המעבדה המתאימה ביותר לצורך המטרה.

צרו איתנו קשר

שתפו את המאמר

חיפוש

מאמרים נוספים